Akumuliatoriaus garantinis
-
Garantinio aptarnavimo sąlygos ir istrukcija
Dėmesio: atidžiai perskaitykite naudojimosi instrukcija. Praktika rodo, kad esant gamykliniam brokui, gedimas pasirodo per 2-3 akumuliatoriaus naudojimo mėnesius. 90% akumuliatorių gedimų įvyksta dėl neteisingo naudojimo ar automobilio elektros įrangos gedimo. Sąskaita faktūra atstoja garantinį talona. Pirkėjas pirkdamas akumuliatorių, patvirtina, kad su garantijos sąlygomis yra susipažinęs.
Akumuliatorių naudojant taksi, greitosios pagalbos, policijos automobiliuose ir kitose spec. tarnybų transporto priemonėse turinčiose daug papildomos el. įrangos garantija 6 mėnesiai.
GARANTIJA NEGALIOJA, KAI:
- Akumuliatorius buvo naudojamas ar saugomas nesilaikant naudojimosi instrukcijos.
- Akumuliatorius buvo naudojamas be nuolatinės srovės įkrovėjo ar generatoriaus.
- Akumuliatoriaus korpusas ar kiti jo elementai sulaužyti.
- Akumuliatorius buvo naudojamas automobilyje ne pagal gamintojo rekomendacijas.
- Garantija negalioja užšalusiems akumuliatoriams, iškrautas akumuliatorius gali užšalti prie minus dešimt laipsnių šalčio.
- Garantija negalioja visiškai iškrautiems akumuliatoriams, kai įtampa yra apie 10.5V, o elektrolito tankis apie 1.10kg/l.
- Automobilio elektros įranga blogai dirba ar neatitinka reikalavimų. Tai yra akumuliatorius yra kraunamas generatoriaus mažesne nei 13,8V ar didesne nei 14,6 įtampa, srovės nutekėjimas išjungus „degimą“ didesnis nei 0,04A.
- Perkamas vienas akumuliatorius automobiliui su 24V elektros sistema.
- Į akumuliatorių buvo pilamos bet kokios medžiagos išskyrus distiliuotą vandenį.
- Akumuliatorius sprogo dėl išorinės ugnies ar kibirkšties.
- Elektrolitas akumuliatoriuje yra patamsėjęs (suirusi aktyvioji masė).
Esant pretenzijoms, techniniam elektros įrangos patikrinimui turi būti pristatytas automobilis, kuriame buvo įmontuotas sugedęs akumuliatorius. Jeigu negalima iš karto nustatyti nepatenkinamo akumuliatoriaus darbo priežasties, akumuliatorius pardavėjui paliekamas 5 darbo dienoms gedimui nustatyti. Garantinis akumuliatorius pakeičiamas kitu nauju tokio pat ar analogiško tipo akumuliatoriumi, kuriam suteikiamas likęs neišnaudotas garantinis terminas (LR Vyriausybės nutarimas Nr. 1469, 1995.11.27 ir pakeitimas Nr. 787, 1996.07.01). Esant kokioms nors pretenzijoms būtina pateikti pirkimo dokumentą (sąskaita faktūrą, kvitą,). Nepateikus galiojančio garantinio garantinė apžiūra neatliekama ir pretenzijos netenkinama.
NAUDOJIMOSI INSTRUKCIJA
- Paruošimas:
Akumuliatorius yra užpildytas rūgštimi, įkrautas, paruoštas naudojimui. Rūgšties tankis apie 1,27kg/l, įtampa tarp gnybtų apie 12,5V esant +25C.
- Laikymas ir transportavimas:
Laikyti sausoje ir vėsioje vietoje. Akumuliatorių įkraukite, kai rūgšties tankis yra mažesnis už 1,21kg/l. Laikykite akumuliatorius horizontaliai ir transportuodami padėkite taip, kad nepasvirtų. Apsauginį teigiamo poliaus dangtelį nuimkite, kai akumuliatorius įstatytas ir pritvirtintas automobilyje, ir tik prieš prijungiant prie automobilio elektros sistemos. Nuo naujo akumuliatoriaus nuimtą dangtelį uždėkite ant senojo akumuliatoriaus teigiamo poliaus. Tokiu būdu apsaugosite akumuliatorių nuo atsitiktinio trumpojo sujungimo.
- Įstatymas į automobilį:
Jeigu automobilio ar papildomos elektros įrangos (aparatūra, signalizacija, ryšio priemonės) gamintojas nekelia specialių reikalavimų ar sąlygų, tai : išjungti variklį ir visus įrenginius naudojančius elektros energiją. Naudodami metalinius įrankius, venkite trumpo sujungimo. Pirmiausia atjunkite neigiamo poliaus gnybtą, po to teigiamo poliaus gnybtą. Atsukite ir nuimkite laikiklį. Iškelkite seną akumuliatorių ir į jo vietą įstatykite naują. Prisukite atgal akumuliatoriaus laikiklį ir priveržkite tiek, kad akumuliatorius neklibėtų ir tvirtai laikytųsi savo vietoje. Nuo akumuliatoriaus polių ir laidų gnybtų nuvalykite švino oksidą ir nešvarumus, bei sutepkite tam skirtu tepalu. Pirmiausia prijunkite teigiamo poliaus gnybtą, po to neigiamo. Patikrinkite ar pakankamai priveržėte gnybtus. Jei ant akumuliatoriaus yra papildomos dalys (poliaus dangtis, dujų rezervuaras, alkūnė, vamzdelis, laikiklis, kamšteliai ir pan.), tai nuimkite tas dalis nuo seno ir jeigu reikia sumontuokite ant naujo akumuliatoriaus. Palikite bent vieną dujų angą atvirą (tai galioja ir senam akumuliatoriui).
- Įkrovimas:
Atjunkite ir išimkite akumuliatorių iš automobilio. Ne įkraudinėkite akumuliatoriaus gyvenamuose patalpose ir arti galimų ugnies ir kibirkščių šaltinių. Patalpos turi būti gerai vėdinamos: temperatūra ne mažesnė kaip +10C. Naudokite tik tam skirtus nuolatinės srovės įkroviklius. Atidžiai perskaitykite įkroviklio gamintojo rekomendacijas ir jų laikykitės. Akumuliatoriaus teigiamą polių prijunkite prie įkroviklio teigiamo išėjimo gnybto, o neigiamą polių prie įkroviklio neigiamo gnybto. Įkroviklį įjungti tik po to, kai prijungtas akumuliatorius, o išjungti baigus krovimą ir prieš atjungiant akumuliatorių. Rekomenduotina įkrovimo srovė (amperais A): 1/10 akumuliatoriaus talpumo (Ah). Jeigu rūgšties temperatūra pakyla virš 55C, nutraukite įkrovimą. Stipriai iškrautą akumuliatorių reikia įkraudinėti ne mažiau kaip 20val. pilnai įkrauto akumuliatoriaus rūgšties tankis yra 1,27kg/l, o įtampa tarp gnybtų nemažiau 12,5V, esant +25C akumuliatorius pilnai įkrautas, kai rūgšties tankis ir įkrovimo įtampa dvi valandas daugiau nekyla. Patikrinkite rūgšties lygį ir, jeigu reikia, papildykite distiliuoto vandens. Niekad nepilkite rūgšties.
AGM akumuliatorius rekomenduojama įkraudinėti su impulsiniais įkrovikliais.
- Priežiūra:
- Akumuliatorius turi būti švarus ir sausas. Nuolat patikrinkite elektrolito lygį sekcijose, jei akumuliatorius aptarnaujamas. Esant reikalui papildykite distiliuotu vandeniu. Elektrolito lygis turi būti 10mm virš švino elementų bloko. Jeigu tenka dažnai ir dideliais kiekiais vandens papildyti akumuliatorių, tuomet patikrinkite generatoriaus įtampos relę. Akumuliatoriaus įkrovimo automobilinė įranga turi gerai dirbti. Veikiant varikliui, įtampa ant prijungto akumuliatoriaus polių turi būti nuo 13,9V iki 14,4V nepriklausomai ar įjungti papildomai elektros vartotojai (šviesos, šildymas, garso aparatūra...) ar ne. Eksploatuojant akumuliatorių sunkiomis sąlygomis (nuolat važinėjant mieste, naudojant žibintus ar daug elektros energiją vartojančios įrangos, esant dideliems karščiams ar šalčiams) būtina kas mėnesį patikrinti akumuliatoriaus stovį. Nepalikite iškrauto akumuliatoriaus, kaip galima greičiau įkraukite jį. Dėl fizinių cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyvios medžiagos, esančios švino plokštelės, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią. Nenaudokite jokių papildomų chemikalų ar taip vadinamų pagerintojų. Jeigu elektrolito tankis yra žemiau 1,21kg/l, įkraukite akumuliatorių. Nepalikite neįkrauto akumuliatoriaus šaltyje. Akumuliatorius kurio įtampa yra 12V, elektrolito tankis 1,14kg/l, užšąla prie -15C, dar labiau iškrautas akumuliatorius gali užšalti esant -10C šalčio. Susidarę ledo kristalai suardo švino plokštelių akytąją masę. Nepalikite nenaudojamo akumuliatoriaus ilgiau kaip 15 dienų su įjungta signalizacija. Nepalikite automobilio su įjungtais nereikalingais energiją naudojančiais prietaisais.
- Nenaudojamas akumuliatorius
Pilnai įkraukite akumuliatorių ir laikykite sausoje, vėsioje vietoje. Jeigu nenaudojamą akumuliatorių paliekate automobilyje, tai atjunkite neigiamą gnybtą.
Patikrinkite akumuliatoriaus stovį kas 6 mėnesius ir, jeigu reikia, papildomai įkraukite.